torsdag 24 februari 2011

Pasta med ostsås och broccoli

Ingredienser till en god ostsås

Efter en ostbricka med smarriga ostar från Möllans ost i Malmö så hade jag lite skalkar över. Då ligger det nära till hands att använda dem i en ostsås. Ostarna som åkte i såsen var en liten bit Brie de meaux, en bit Appenzeller och en bit Gran Pecorino. Jag värmde lite matlagningsgrädde, la i en halv Fond du chef vegetable och ostarna. När allt hade smält ner så smakade jag av med salt och peppar. I en egen kastrull kokade jag lite broccoli som jag sedan hackade ner grovt i såsen. Färsk pasta till detta och en supergod middag var klar.

1 kommentar:

  1. Med tanke på vilka ostar du slängde ner i ostsåsen är det inte konstigt att det blev gott! Brie de meaux med sin krämighet, appenzeller med sin konsistens och den salta pecorinon på toppen.. *dreggel*

    SvaraRadera