lördag 12 februari 2011

Marabou Sensation Macadamia Honey


Macadamia Honey låter jättegott. Macadamianötter kan vara fantastiskt goda som de jag åt i Sydafrika. Där hade många bönder ställt om sin produktion från andra grödor till att odla just nötter. Mer lukrativt! Nötter i alla former är hur hett som helst, dels som snacks men också i matlagning. Den här chokladen från Marabou då? Som jag skrivit i flera andra inlägg så tycker jag att sötman är allt för påtaglig i många produkter, både i halvfabrikat till matlagning och i godsaker. Sötsaker ska vara söta säger då vän av ordning. Förvisso, men det måste finnas måtta på det. Andra smaker ska också få komma till sin rätt. Den här chokladen smakar bara sött från socker och de karamelliserade macadamianötterna. Nötbitarna är för små och intetsägande. Tyvärr Marabou, en riktig besvikelse. betyg 2 av 5.

Källa: Marabous hemsida

Jag ser istället fram emot att få prova Marabou´s senaste tillskott Marabou Mango som enligt deras hemsida skulle finnas i butik v 6. Jag har inte sett den ännu men den som väntar på något gott.....
Marabou Mango är den första i en serie på tre chokladkakor med temat Around the world limited edition som kommer under 2011. Spännande!
(Fick tag i den idag 12/2. Testet kommer imorgon!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar