lördag 5 februari 2011

Falafelpizza

Falafelpizza färdig för ugnen

Pizza är ju väldigt gott ibland och en falafel från No1 på Rosengård är aldrig fel.......men varför har aldrig någon gjort en falafelpizza? Sagt och gjort. Efter jobbet en dag gick jag till falafelståndet och köpte med mig färdiga falafelbullar och lite blandad sås. Väl hemma så rullade jag ut den färdiga degen i en långpanna. Den blandade såsen (stark, mild och vitlök) bredde jag på innan jag tryckte till falafelbullarna och la på även dem. Detta toppade jag med rödlök blandad med sumak, grovt hackad bladpersilja, skivad tomat och lite mozarella. Efter 12-15 minuter i ugnen var det dags att prova denna innovation. Resultatet blev riktigt bra och hela familjen gillade pizzan. När blir denna pizza standard på din lokala pizzeria????

Färdig falafelpizza

1 kommentar:

  1. Du med ditt färdiga hit o dit, återkom när du friterat egenmojsade bullar o såser o degar ;)
    Carina

    SvaraRadera