söndag 6 februari 2011

Salt and vinegar sticks

Hatherwood, mer tyskt än brittiskt?

Det är väldigt bra när kollegorna på jobbet känner till alla ens svagheter och begär. Det händer ibland att arbetskamrater kommer med diverse smakprov som de tycker att jag ska testa (eller som de inte tyckte om). Häromdagen fick jag en påse med salt och vinägersticks med märkningen Hatherwood. Jag hade aldrig tidigare sett eller ännu mindre smakat dessa majssticks med vinägersmak. Sökte på namnet och vad jag kunde få fram så var det en kampanj för brittiska produkter som Lidl drev och det här var deras eget märke. Tyvärr så smakade dessa "stickor" som "majskrokar" som man köper som snacks till små barn fast med lite vinägersmak då. Fadd och torr smak. Då jag själv är svag för vinäger så har jag provat mer än en gång men med samma svaga resultat. 2 av 5!
Väntar fortfarande på att OLW ska ge oss sin variant på vinägerchips. Marknaden ligger vidöppen!

2 kommentarer:

  1. Har smakat dom...skitäckliga.

    SvaraRadera
  2. helt ok är dom. men var finns dom idag?

    SvaraRadera