lördag 15 januari 2011

Mat-TV


Har man inget för sig en söndag så kan man ju alltid titta på TV. Matprogrammen svämmar över och alla kanaler vill gärna vara med och tävla om tittandet. Kvaliteten på programmen är lika skiftande som programledarnas utstrålning. Kolla utbudet för imorgon söndag 16 januari 2011:

11.25 TV8    Two fat ladies
12.00 TV8    Stjärnkockarna
13.55 TV4    Sveriges mästerkock
15.55 TV3   My big fat diet show
16.05 TV5   Restaurang i vårt vardagsrum
16.50 TV3   Gordon´s great escape
16.55 TV4+ Nigellas kitchen
16.55 Kanal 9   Restaurant in our living room
17.00 TV8   Den elake kocken
17.30 TV4+ Leila bakar
18.00 TV8   Hestons feast
18.00 TV4+ Vad blir det för mat
19.00 TV8   Top chef masters

Hyfsad eftermiddag och kväll va? Och då har jag inte tagit med BBC Food som bara sänder matprogram. Det finns dessutom fler kanaler som brukar visa en hel del matrelaterade program som t.ex Travel Channel. Något annat som slog mig var att det faktiskt är en dag utan Jamie Oliver! Ärligt talat så har jag inte tittat på så många av ovanstående program men ett tips är att titta på Gordon´s Great Escape som är riktigt trevligt. Han reser runt i Indien och testar mat och lagar en del själv.

2 kommentarer:

  1. Härlig dag med andra ord ;) Hoppas jag får lite nya goda ideér! Men frågan är ju om jag hinner renbädda sängen o äta själv ;)

    SvaraRadera
  2. Herregud, vad mycket matprogram det går just nu! Har nog kollat på de flesta. Two fat ladies brukar vi kolla på på söndagar. De är ju för sköna!!:)

    SvaraRadera