söndag 26 februari 2012

The Spice Tree

Fick äntligen tummarna loss när jag för en gångs skull var i stan (Malmö). Lyckades komma ihåg att ta med mig presentkortet som jag fick av Janne (Tack!). Presentkortet var till The Spice Tree som är en riktigt trevlig butik eller showroom med massor av roliga teer, såser, kryddor, oljor och vinägrar. De har också en del mindre inredning och husgeråd. Allt är väldigt smakfullt frontat i färgskala. Mycket är dyrt och många saker lämpar sig mest som gåbortpresenter eller andra typer av gåvor. Kan tänka mig att en stor del av omsättningen är just presenter. Det finns butiker/showrooms i Malmö, Kristianstad och Växjö.
Delikatesser från The Spice Tree i Malmö
Det jag smakat av ovanstående har varit mycket gott. Den thailändska såsen (99:-) var riktigt bra och halva flaskan gick till en måltid. Servicen i butiken var dessutom mkt bra, (vacker) och trevlig på ett inte för påträngande sätt. Jag bjöds dessutom på en ask med riktigt goda mjuka polkakarameller. I´ll be back!

2 kommentarer:

  1. Hej på er....Nu finns även produkterna på nätet!
    www.fancyfood.se
    Ha det gott

    SvaraRadera