söndag 17 juli 2011

Strand Kök & Bar i Mora

Det mesta på Strand går i rosa

Restaurang Strand Kök & Bar i Mora är på det hela taget en trevlig upplevelse. Vänlig och trevlig service utan att vara påträngande. Inredningen går i rosa toner och är väldigt smakfull. En väldigt blandad publik där många yngre sällskap sitter ute i den väl tilltagna uteserveringen där det är uppträde vissa kvällar. Barnfamiljer blandas med andra sällskap och par i den inre delen och menyn har något som tilltalar de flesta smaklökar. Mina var sugna på lamm eftersom det blir väldigt sällan då det bara är jag i familjen som gillar det.

Lammrostbiffen var mycket god
Linguini med oxfilé
Mitt val blev alltså lammrostbiff i chilisky med rostad vitlök- och citrontimjansmör och färskpotatissallad. Köttet var perfekt och mycket mört. Smöret var gott men väldigt kallt och hade svårt att smälta eftersom köttet svalnade snabbt. Övriga ingredienser var också helt ok. Burgarna som barnen beställde var rejäla bitar malet med god ost. Brödet var tyvärr vanliga standardhamburgerbröd. Annette åt pasta med oxfilé i en parmesansås som också det var riktigt gott. Ja, jag åt upp allas rester så att jag fick smaka på det mesta.

Udda och god desert
Deserten som jag beställde in var strands toffee med yoghurt smaksatt med grönt äpple och citron. En liten smaskig bit toffee med crunchy botten som gjorde sig bra med övriga ingredienser
Har ni vägarna förbi så kör inte förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar