torsdag 30 juni 2011

Sushifrossa

Snyggt och gott

Tänk att bli hembjuden till sina gudbarn på sushifrossa mitt i veckan. Barnens mamma Carina är en hejare på sushi. Det visste vi sedan tidigare men den här kvällen nådde hennes sushi nya höjder. Själv har jag bara gjort egen sushi en gång. Visserligen mycket lyckat men det finns ju proffs som försörjer sig på dylika maträtter så varför överarbeta? Vi bjöds på massor av olika sorter som hon själv preparerat. Tonfisk, lax, räkor och framförallt pilgrimsmussla gjorde att vi fem som intog dessa läckerheter åt drygt hundratalet små rullar och annat. Wasabin var i starkaste laget och gjorde att det riktigt sved till i näsan ett par gånger. Den inlagda ingefäran var typ det enda som inte var "made from scratch".

Svårt att få fisken centrerad?


När man ätit för mycket (vilket jag har en tendens att göra) så är det tur att deserten är tillverkad av Julia. Ja, ni som läser bloggen frekvent vet att hon nyligen tagit studenten på hotell och restaurangutbildning. Hon är grym på deserter (och mycket annat!) När det sedan råkar vara pannacotta är lyckan total. Vaniljpannacotta med jordgubbar och lime (rätta mig om jag har fel Julia). Supergott såklart! Ber att få tacka för en trevlig kväll.....

Pannacotta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar