fredag 8 juni 2012

Glassnyheter

Glasssäsongen (ja, jag vet att det inte stavas med tre s) är onekligen här och då passar det bra att botanisera i frysdiskarna. Tre nyheter som testats med riktigt bra resultat är nedanstående.


Carte Dór Oreo är inte alls dum. Riktigt god och krämig med lite kaktugg. En klar höjdare i sommarvärmen.


GB´s två senaste smaker i halvliterpack lovade gott.....och som de smakar. 88:an smakar verkligen som pinnglassen med samma namn så gillar man den ska man köpa detta paket. Detsamma gäller "sandwich" som har en gräddig och god vaniljglass med små bitar av själva "brödet". Jag hade gärna sett att de bitarna var lite fler eller större men smaken är det absolut inget fel på. Allt som allt, tre riktigt goda glassar!

3 kommentarer:

  1. Den där 88an glassen Köpte vi för ett tag sedan också och den var verkligen god! Oreoglassen har jag inte prövat än.... Ha en bra helg / Emma

    SvaraRadera
  2. Jag har hört en del om delicatoglassen (med chokladbollar). Den tycker jag lät väldigt spännande (om en väldigt onyttig).

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen :) Någon av dem ska definitivt testas!

    SvaraRadera