fredag 6 april 2012

Nyheter från OLW

OLW slår på stora trumman och släpper nyheter på löpande band. Vissa mer spännande än andra. Att försöka slå sig in i Pringlesfåran med plagiat på både burk och chips är inte lätt. Varianten som jag provade var föralldel ganska okej i smaken men utan att sätta några djupa spår i chipsdjungeln. Solo heter serien och smaken som jag provat heter sourcream and ranch. Betyget får bli en mesig 3:a.


OLW har också släppt tre varianter under namnet Taste of America. Här är det då meningen att man ska rösta på sin favorit och den påse och dippa som får flest röster ska få äran att ingå i det ordinarie sortimentet. Jag har provat två av sorterna och jag förstår inte varför så många chipssorter ska vara så mesiga i smaken. Man vågar inte riktigt krydda dem så att de smakar något. Grilled cheese and onion är alldeles för mesiga för min smak. Smakar inte mycket av vare sig ost eller lök. 1,5 av 5
Baked patatoe and sourcream var bättre utan att på något sätt sticka ut. Smakar iaf lite och ganska okej sälta och smak. 3 av 5.

Btw, hittade Lay´s cheese & onion i en affär på Rosengård. Bästa chipsen!!!



Två dippor finns också att prova och sorten som heter Cheese and chili är faktiskt riktigt bra. Riktigt bra med sting och en svag ostsmak som inte tar över. Till de mesiga chipsen ovan var den här dippan klockren. 4,5 av 5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar