torsdag 9 oktober 2014

Vikentomaters ketchup och bbq-sås

Nya produkter från Vikentomater
Ibland dyker det upp trevliga nya produkter som man bara måste prova. Jag har mycket svårt att gå förbi nyheter i butikshyllorna utan att de hamnar i varukorgen, oavsett om det är något som jag vanligtvis skulle köpa. Lite sjukligt nästan men man vill ju inte dö nyfiken....
Nu har ju inte de lokala butikerna så särdeles stort utbud så man får lägga ut sina krokar lite här och var för att få prova så mycket som möjligt. Häromdagen fick jag ett par smakprover från en bekant som samarbetar med Vikentomater. De lanserar nu sin egen ketchup och en bbq-sås. Det är Fredric Bengtsson på restaurang Bryggan i Höganäs som tagit fram produkterna och de säljs vad jag vet än så länge bara i Gårdsbutiken hos Vikentomater
Ketchupen är inte som man väntar sig en ketchup. Den är härligt mörk och smakar mer som en mild, god grillsås. Inget för den ordinära ketchupälskaren och jag tycker nog att den passat bätter till en bit kött än till spagettin. Den är säkert god som smaksättare i köttfärssåsen.
BBQ-såsen är mild och lite rökig. Lite söt cigarrsmak på ett trevligt sätt. Funkar fint till det grillade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar